"Arrest" Haarlemmermeer
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Staatsrecht

#1: "Arrest" Haarlemmermeer Auteur: nemo debet bis vexari BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 15:23
    —
Goedemiddag,

Ik heb een korte vraag. Ik ben bezig met een essay voor staatsrecht over de objectum litis-leer en het fundamentum petendi. Dit aan de hand van het arrest Haarlemmermeer. Nu zocht ik hem op in mijn jurisprudentiebundel en er staat bovenaan HR 23-12-2005 * Haarlemmermeer. Waarom HR?! Het is een uitspraak van de voorzieningenrechter van de rechtbank 's-Gravenhage... Zie ik iets over het hoofd? Volgens mij is een oordeel van een voorzieningenrechter nog altijd een uitspraak/vonnis...

Alvast dank voor je reactie!

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 15:51
    —
LJN AU8652 is een vonnis van de voorzieningrechter en niet een arrest van de Hoge Raad.

#3:  Auteur: nemo debet bis vexari BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 15:58
    —
Ja klopt, maar dat is een stelling (die ik zojuist al opnam) en geen argument...

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 16:05
    —
nemo debet bis vexari schreef:
Ja klopt, maar dat is een stelling (die ik zojuist al opnam) en geen argument...

Het is gewoon een feitelijke constatering. Wat voor argumenten zoek je?

#5:  Auteur: nemo debet bis vexari BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 16:13
    —
Ik zoek een argument voor het feit dat dit vonnis in mijn bundel als HR, dus als arrest genoemd staat.

#6:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 16:29
    —
Daar bestaan geen argumenten voor.

Misschien bedoel je "verklaring"?

De verklaring is dat iemand een fout heeft gemaakt.

#7:  Auteur: nemo debet bis vexari BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 17:00
    —
Amen.

#8:  Auteur: Rianne999 BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012 15:02
    —
Is idd gewoon een fout, in de inhoudsopgave staat het wel gewoon goed Wink Helaas staan er wel meer fouten in de AA-jurisprudentiebundel.



Rechtenforum.nl -> Staatsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl